Az élet számos területén jelentkező angliai különcködés a közlekedésre is alaposan rányomta a bélyegét, így a más európai országokból érkező sofőröknek eleinte igen feladja a leckét a városi forgalomban boldogulás.
Ezt sokkal egyszerűbb elhinni miután megnéztünk egy képet valamelyik Magic Roundabout-ról (mágikus körforgalom), ami azt jelenti, hogy több kis körforgalmat egy nagy központi körforgalom köré szerveznek.
Talán a legfontosabb, hogy Angliában a megfelelő oldal az úttest menetirány szerinti bal oldala. Ebből következik, hogy a többsávos utakon a jobbra tartás helyett a balra tarts szabálya van érvényben. Az autópályán a bal szélső sáv a külső sáv, a kijárókhoz innen balra kell lekanyarodni, a belsőbb sávok pedig jobbra helyezkednek el. A sávon belül az autónak itt is a sáv középvonalán kell haladnia, de míg Magyarországon a sofőr a sáv közepéhez képest jobbra ül, itt a sáv középvonala a vezető bal oldalára esik. Eddig nagyjából 300 levezetett mérföld alapján az a tapasztalatom, hogy a sávon belüli megfelelő hely megtartása az egyik legnehezebben megszokható dolog. Mivel, ha otthon hozzászoktunk, hogy inkább a felezővonal felé (balra), és nem az út széle felé tartva vezetünk, ez a berögződés itt azt eredményezi, hogy az autó bal oldalával minduntalan a padka, vagy rosszabb esetben az út menti árok felé közeledünk. Nagyon fontos tudatosan oda figyelni vezetés közben, hogy a sávunkon belül mindig inkább egy kicsit jobbra tartva haladjunk.
Egy másik jelentős nehézség, hogy bár a kormány a jobb oldalon van, a váltó, a pedálok, az indítókulcs helye, és a kezelőgombok alap kiosztás ugyanúgy helyezkedik el. Tehát, bal kézzel kell váltani, és az első sebességet magunktól eltolva, balra felfelé találjuk, míg az ötödik sebességhez a kart magunk felé majd lefele kell húzni. Az lámpa és az irányjelzés a bal oldalon, az ablaktörlés és az indítókulcs nyílás a jobb oldalon kap helyt, A pedálok balról-jobbra: kuplung, fék, gáz. Kanyarodni balra kis ívben, jobbra pedig nagy ívben kell. A körforgalomban az óra járásával megegyező irányban, balra kell behajtani és a bent tartózkodóknak (jobbról érkezők) van elsőbbségük.
Nem csak a körforgalomban, de táblák és lámpák hiányában minden egyenrangú kereszteződésben itt is a jobbkéz-szabály van érvényben. Erre nagyon fontos odafigyelni!
A távolság- és sebességadatok mérföld/mérföld per óra mértékegységekben vannak megadva. Egy mérföld kb. 1,609 km. A sebességkorlátozások így alakulnak:
Városon belül: 30 mph, ami kb. 48 km/h
Városon kívül: 60 mph, ami kb. 96 km/h
Autópályán: 70 mhp, ami kb. 112 km/h
A sebességkorlátokat érdemes betartani, mert sok helyen telepített traffipaxok vannak. Ugyanez vonatkozik az úttest szélére felfestett dupla, vagy szimpla sárga vonalra. Előbbi a megállást, utóbbi a várakozást tiltja. Amennyiben megszegjük a közlekedési szabályokat, nagyon súlyos pénzbírságokat gyűjthetünk be.